16 Eylül 2014

Aynı Yıldızın Altında Film Yorumu ve Replikleri


Saat 03:05 ve ben şuan yazmazsam bu duygularla bi daha bu postu yazamayacağım için şimdi yazmaya karar verdim. Ne mi oldu? 3 ay boyunca şehrime gelmesini beklediğim film gelmeyerek beni çileden çıkardı ve ben dayanamayıp filmi internet üzerinden izledim. Sinemayı beklersem filmle vuslata eremeyeceğim ayan beyan ortadaydı çünkü! Herneyse efenim şuan kulağımda Ed Sheeran'ın film için seslendirdiği şarkı (Yukarıda link verdim dinleyebilirsiniz), aklımda Aynı Yıldızın Altında sahneleri size bu postu yazıyorum. Evet, izlediğim film zamanında kitap postunu da yazdığım AYNI YILDIZIN ALTINDA. Yazdığım posta şöyle bir göz gezdirdim de utanmasam beğenmedim diyecekmişim. Tamam, belki biraz abarttım ama gerçekten bi hoşnutsuzluk mevcut postta. POST BURADA.Ve şuan okuyacağınız postla 180 derece değiştireceğim bu görüşümü.

Çok pek değerli arkadaşımla ne yapsak diye düşünürken aynı anda aynı filmi izlemeye karar verdik. Malumunuz aramızda yan yana izlememizi engelleyen yollar, dağlar, taşlar vs. vardı. Aslında benim aklımda LEON filmi vardı ama bir şekilde bu filmde karar kıldık. Şuan o izledi ne düşünüyor bilmiyorum çünkü yorumlarımızı yarına sakladık. Ben naçizane yorumlarımı burada yazmaya karar verdim. Önce genel bir yorum yapıp sonra binbir zahmetle yaptığım ekran görüntülerini paylaşayım diyorum ne dersiniz?

Not: Gerçekten ekran görüntüsü almak ne sıkıntılı iş yahu! Sahneyi izle, ekran görüntüsünü al, git kaydet, devam et, sonra bir görüntü daha bla bla bla... Hele böyle repliklerini kaydetmek için ölüp bittiğiniz bir film olursa iş daha sıkıntılı bir hal alıyor. Buradan sürekli replik paylaşan blogger arkadaşlarımın önünde saygıyla eğiliyorum^^

Gelelim filmin akıbetine. Samimi olarak söylüyorum ki kitabını okuduktan sonra hayal kırıklığına uğramadığım nadir filmlerdendir kendisi. Düşünün Harry Potter gibi bir seride bile içim burkulmuştu,'Ama ben bunu böyle hayal etmemiştim!' diye sızlanmıştım çoğu kez. Ha bu filmde olmadı mı? elbette oldu ama çok da uçuk kaçık farklılıklar değildi bunlar hemen alıştı beyinciğim. Özellikle başroller ve mekanlar. Çok çok uygundu kitaba. Hele Hazel karakteri yani cuk oturmuş. Kafamdaki kıza benziyor bile. Augustus karakteri de fazlaca fazlaca uygundu kitaptakine. Ve filmde inanılmaz şirinlerdi. Hatta abartıp kitaptaki hallerinden daha güzel olduklarını bile söyleyebilirim. Oyunculuklar da fazlasıyla iyiydi. Ne abarttın ama diyeceksiniz belki ama cidden çok beğendim. Kitaptan fazla ağladım hem de siz düşünün gerisini.

Ve kitaptaki replikler... Altını çizdiğim cümleleri filmde görmek o kadar güzel ki. Ekran görüntüsü aldığım çoğu replik kitapta da altını çizdiğim yerlerdendi. Bazı replikler vardı ki onların da altını çizmiştim fakar ekran görüntüsü almak fazlaca meşakkatliydi uğraşmadım. Kısaca kitaba gerçekten ama GERÇEKTEN sadık kalınmış. Yönetmen, oyuncular, John Green ve diğer tüm çalışanlar bence koooccaaaaman bir alkışı hak ettiler.

Daha fazla konuşmayarak sözü repliklere bırakıyorum efenim sağlıcakla kalınız..^^


Ve filmin, kitabın bence en esaslı ve en ünlü cümlesi. Çoğu kez değinilmiş. Ne kadar güzel ama~


Gifimsi bişeyler yapmaya çalıştım çünkü çoklu bir resimdi. Kitabın giriş cümlelerindendi, hatırlıyorum. Çok güzel yazıyosun be John Green!


Evet, pürüzsüz ekran görüntüsü almak çok zor! Yine altı çizilesi -EG alınası- bir replik daha~~


Gus film boyunca sana aptal aptal sırıtmam normal mi? EG tamamen eğlencesine alınmıştır ve Hazel özür dilerim bu görüntü için ehehehe ^^


Yine gifimsilerden. Hazel'in okuduğu ve Gus'a okuttuğu kitap bir cümlenin yarısında bitmiştir ve Hazel'in buna yorumu. Kitap, film böyle nice repliklerle, sözlerle dolu.. Fazlasıyla acı ve gerçek.



Ve bir 'Acı, hissedilmeyi talep eder' repliği daha. Kitapta geçen söz böyleydi fakat filmde fotoğraftaki gibi çevrilmiş.


Bunun da altını çizmiştim evet. Gus ama sen böyle yaparak günümüz kızlarına mükemmel erkek gibi imkansız şeyi olası gösteriyorsun. Ama yeryüzünde böyle bir insan yok pek sevgili okuyucularım. İnanmayınız.


İnanmayın efenim cidden böyle bir erkek yok. Kandırmaca hepsi. İluzyon ya da ne bileyim göz yanılsaması. Es geçin.


Belki... Çok güzeldi ama ya duygulanıyorum ben!


Ve şu Okay? Okay. olayı. Harikemmel değil de ne?


Evet, ben bu kitabı yeniden okuyacağım. Karar verdim şuan.


Neden EG aldım bilmiyorum. Belki de filmin ismiyle olan bağlantıdan.^^


Hazel EG'lerde neden böyle çıkıyorsun bilmiyorum ama aslında gerçekten güzelsin. Ve saçını gerçekten beğendim. Güzel kızdı vesselam. Cümlenin güzelliğine değinmiyorum bile.


Peki.

Not: İlk resim hariç diğerleri ve gifler tarafıma aittir. Bi daha ki sefere köşeye Şemspare yazacağım hıh :P


11 yorum:

  1. Yorumunu ve resimleri çok beğendim ellerine sağlık :) filmi yüreğim kaldırmaz diye izleyemiyorum ben. Ama belki hem kitabı tekrar okuyup üzerine de filmi izleyebilirim heveslendim :) bu ekran alıntısı gif olayını da sevdim. Ben de yapmayı deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm^^ Valla nedendir bilmiyorum filmi daha bi dokundu bana da çok oturmuş karakterler, olaylar falan. Okuduktan sonra izle derim mahrum kalma bence ;)
      Ah evet böyle daha kolay ve daha kullanışlı oluyor^^

      Sil
  2. süperdi bir daha izlemiş gibi oldum kitabını okumadım ama film süperdi... herhalde kitabı okuyup filmi izleseydim çikolatalı pişmaniye olacaktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ben kitabını okumasaydım filmi bu kadar etkiler miydı bilmiyorum. Filmi izlerken daha iyi anladım kitaptaki bazı cümleleri mesela. Anlatamıyorum belki ama çok güzel bu ikili. Filmden sonra kitap nasıl olur bilmiyorum ama okumalısın bence^^
      Ahahahah çikolatalı pişmaniye örneği ne şirin ya :))

      Sil
  3. Kitapların filminin çıkarılmasına karşı bir insan olarak; reklam resimlerini gördüğümde bu filme eksi puanı verdim, karakterler hiç kafamda tasarladığım gibi değildi, Gus daha yakışıklı olmalıydı :(( çünkü ben muhteşem bir çocuk tasarlamıştım okurken ve Hazel fazlasıyla olgun geldi filmdeki sempatilerini alamadığımdan olsa gerek :D
    Senin yorumlarına ucundan bir baktım ve sanırım seyretsem hiç fena olmaz :) hem gişe rekorları kırmış şu filmceğizi izlemesem ayıp olur dimi Şems'im
    Kocaman gülümsüyorum ellerine, kollarına, klavyene sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitapların filminin çıkmasına pek sıcak bakanlardan değilim aslında. Hep bi hayal kırıklığına uğrarım ama izlemeden de edemiyorum be Kumkumul'um :) Gus.. Bilmiyorum ama fazlasıyla olmuş gibi geldi bana yani çok beğendim ben o ikiliyi. Hazel zaten benim aklımda olgun bi karakterdeydi en az yabancılık çektiğim kişiydi filmde. En çok Hazel'in annesiyle Peter Van Houten'de bi afalladım :D
      İzle tabii ki Kumkumul'um merak ediyorum yorumlarını :')
      Bende AŞIRI AŞIRISI gülümsüyorum sana güzel yorumlarınla içimi ısıttığın için :)) Var ol..Teşekkür ederim Kumkumul'ummm^^

      Sil
  4. Hazel'i daha sevimli minyon hayal etmiştim nedense :D umarım senin gibi kanım kaynar güzel kızımıza :)
    İkiliyi sevmeyen yok zaten bende sevmek istiyorum bende :))

    Bu arada mimledim seni hanııııııııııııııııım :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilaçlar yüzünden şişmiş yüz sözlerinden sonra az çok kafamdaki yuvarlak yüzlü kızla bağdaştırmıştım. Kaynar, kaynamalı, kaynayacak bence yani :)) İzleyince seveceğini düşünüyorum, özellikle Gus'u. Çocuk gülünce dişinin ağzından fırlaması falan....... neyse konuşamıyorum :D

      Hemen koşuyorum sana o vakir Kumkumul'umm :)

      Sil
  5. Çok güzel yazmışsın ellerine sağlıkkk :333
    Bu kitabı ve filmi izlememiştim sayende izleme ve okuma listeme aldım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, izlediğinde, okuduğunda blogunda yayınlarsan hunharca yorum yaparım :))

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...