7 Kasım 2014

Şems Mutfakta~~ Omurice Tarifi



Ve Şems mutfağa girer elinde bıçağıyla, usulca yaklaşır soğanlara dırırırırım.....

Lüzumsuz giriş cümlemin ardından sebeb-i yazıma geleyim. Mutfağa girdim ben ama bu sefer öyle geleneksel Türk yemekleri için değil bir Uzak Doğu yemeği için. 
Rooftop Prince izleyenler bilir esas kızımız Park Ha acıkan dörtlümüze hazırlamıştır bu yemeği. O kısmı paylaşmak istedim ama koca Yutup'da bir tane bile o sahnenin kesilmiş halini bulamadım, ''izlemek isteyenler 2. bölüm 40-50 dk. arası'' O zamandan beri yapmak istemişimdir. Yeni nasip oldu bende hemeeen sizinle  paylaşmak istedim. 

Görüntüler fazla kaliteli olmasa da idare ediverin^^ 

Öncelikle yemeğimizin isminden başlayalım. Adı: Omurice. Omlet ve rice yani pirincin birleştirilmiş hali. Kısacası omletli pilav diyelim biz. Aslında Japon Pirinç Omleti diye de bulabilirsiniz ismini. 
Size vereceğim ölçü ortalama dört kişilik bir topluluk için. O zaman tarife geçelim?

Pilav için;
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • Bir orta boy soğan,
  • 150 gr. kadar tavuk göğsü
  • 2 adet yeşil biber,
  • 6-7 adet orta boy mantar,
  • 1 adet orta boy havuç,
  • Tuz, ve  1 yemek kaşığı kadar ketçap

İsteğe göre,
  • Kırmızı biber (sebze olarak),
  • Patates,
  • Bezelye,
  • Salam, sosis vb.

Omlet için;
  • 6 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
  • Tuz




Gelelim hazırlanışına; Öncelikle  tavuk göğsünü küçük parçalar halinde doğruyor ve yağ eklenmiş tavaya atıyorsunuz ki sotelensin. Diğer taraftan da pirinci klasik pilav mantığından biraz daha lapa olacak şekilde haşlıyorsunuz.  Sonra da bu saydığım sebzeleri küçük küçük doğruyor havucu rendeliyorsunuz. Tavuklar sotelendikten sonra soğanı atıyorsunuz. 









Soğanlar da iki dakika kadar kavrulduktan sonra biber ve havuçları ekliyorsunuz. E az sebzeler hafifçe kendinden geçtikten sonra da mantarı atıp güzelce soteliyoruz. Sonra haslanmış pirinçlerimizi ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Damak tadınıza göre tuzladıkdan sonra isterseniz pulbiber gibi baharatlar ekleyebilirsiniz biz eklemedik ama^^ Ve son adım ketçap. Aroma ve pilava renk olsun diye ekleyebilirsiniz. Pilav bir iç pilavı gibi göründüğünden dolayı aslında evde ne varsa atabilirsiniz ben sadece belli başlı malzemeleri saydım. Konserve mısır bile ekleyebilirsiniz, keyfinize kalmış.Pilavımız hazır^^ 



Omlet adımına geçecek olursak önce bir kapta 3 yumurtayı kırıp bir yemek kaşığı sütü ekliyoruz ki omletimiz yumuş yumuş olsun. Bir mitar da tuz ekledikten sonra hafif yağlanmış  geniş bir tavaya yumurtayı döküp omletimizi hazırlıyoruz. Pişmiş olan omleti tavadan almadan önce kenar kısmına iç pilavımızın yarısını koyuyoruz. (baktınız yarısı fazla oluyor, yarısından az koyabilirsiniz :') Sonra omletin pilav konmayan kısmını diğer tarafa kapatıyoruz. Ve elimizde yarım ay şeklinde bir omurice var! Hayırlı olsun^^ Üzerini yine ketçap ve istediğiniz başka malzemelerle süsleyebilirsiniz. Diğer 3 yumurta ve kalan iç pilav için aynı adımları izliyoruz.

  Nasıl anlattım bilmiyorum ama anladınız bence siz. ^^



Aslında dediğim gibi pilavın içi çok daha fazla malzemeyle olabilirdi ama biz kaynak aldığımız tarife sadık kalalım diye sadece yazanları ekledik. Sonradan fark ettik ki içine ne atsak olurmuş . Siz evde yaparsanız eğer sevdiğiniz her şeyi koyabilirsiniz benden size izin^^ 

Aslında yapmak istediğimiz yandaki gibi bir şeydi ama ben ve arkadaşlarım ilk denememizde yukarıdaki güzelliği çıkardık ortaya, görüntüsü ye beni demese de emin olun tadı fıstık gibi! Denemek isteyenlere şimdiden afiyet ola! Yeniden yaparsam -ki yapacağım- daha güzel sunumlarla bekleyin beni Şemspare severler!! ^^ 

Bir sonraki posta kadar sağlıcakla kalınız~~

2 yorum:


  1. Ellerine sağlık ~ Tarifini kesinlikle deneyeceğim tadını çok merak ettim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene gerçekten çok severek yedim bende :)) Pişman olmayacaksın bence ~

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...