14 Aralık 2014

Sarah Jio - Yağmur Sonrası / Kitap Yorumu









Müzik kitapta sıkça duyduğumuz La Vie En Rose ~~

Giriş yaparken fazlasıyla düşündüm ve nasıl bir giriş yapmam konusunda kararsız kalınca lönk diye yazmaya başlamaya karar verdim. Kitap postu yazmaya geldim ben. Ne kadar açık ve net bir cümle oldu değil mi? Şaka bir yana o kadar uzun bir süredir kitap yorumu yapmıyormuşum ki arşive girip bakınca ben bile şaşırdım. Çaktırmayın ama blog açarken kitap bazlı bir blog olsun istemiştim, utandım şuan. Bu faslı es geçerek asıl mevzuya geliyorum.




 Kendimi bir Sarah Jio sever olarak adlandırsam da geriden geliyorum sanırım biraz. Şuan herkes harıl harıl Gündüzsefası'nı okurken ben Yağmur Sonrası'nı bitireli bir hafta oldu. Bu kadar aralıklı okumamın sebebi ise farklı türler okumam. Çünkü hep gerilim ya da hep dram-aşk okuyunca sıkılıyorum. Sonuç olarak Yağmur Sonrası bitti a dostlar. Şimdi sizlere önce kısa bir konu bilgisi sonra da naçizane yorumumdan bahsedeceğim. 







Kitabımızda II. Dünya savaşı sıralarında yaşamış, hemşirelik okumuş ve kısa bir zaman sonra çocukluğundan beri yan yana olduğu yakışıklı ve son derece iyi bir koca adayı olan Gerard ile evlenecek olacak Anne'nin hikayesi anlatılıyor. Anne Calloway düğününe aylar kalırken radikal bir karar alarak II. Dünya Savaşı'nda yaralanan askerleri tedavi etmek için en yakın arkadaşı Kitty ile Bora Bora Adalarına gider. Ardında ise nişanlısını canım Gerard'ı bırakmıştır. Bora Bora Adasındaki bu görev ayrıca ona nişanlısı Gerard'a gerçekten aşık olup olmadığını gösterecektir çünkü Anne bunun aşk mı alışkanlık mı olduğunu ayırt edememektedir. Anne ve Kitty'nin ada maceralarını, aşklarını, gözyaşlarını, mutluluklarını bulabileceğimiz bir kitap elimizdeki..



Gelelim benim naçizane yorumuma. Diğer kitapları Mart Menekşeleri ve Böğürtlen Kışı'na göre olay örgüsü daha farklı ilerliyor ki bu bence güzel bir durum. Diğer kitaplarda gizemli bir durum adım adım çözülürken bu kitapta savaş ve aşk birada işlenmiş, gizem ise bir miktar geri planda kalmış. Olayları anlatışı, betimlemeleri gayet hoşuma gitti, kitap okurken yormuyor sizi. Karakterlerin işlenmesine gelecek olursam;



!!!! SPOILER !!!!

Dürüst olayım Anne karakteri beni fazlaca sinirlendirdi. Gerard'a aşık olmadığını, asıl aşkının Wesrty olduğunu defalarca söylemesine rağmen adadan döndükten sonra nasıl Gerard ile evlenebildin kadın!! Nasıl beklemedin evladımı, nasıl yok saydın Bungalovunuz'daki sözlerinizi ? Burada iki erkek de mağdur anacım. Gerard nasıl iyi bir karakter, fazlasıyla sadık, soruımluluklarının bilincinde ve aşık. Kitaba girip ağzını burnunu mıcırasım geldi. Westry desen o da öyle. Fazlasıyla korumacı, sahiplenici, romantik. Ama bizim kız Westry'e aşık olduğunu yedi alem bilse de Gerard'ı umutlandırmaya devam ediyor, belki isteyerek yapmıyor ama ben sinirlendim a dostlar. Oh söyledim rahatladım.

!!! SPOILER SONU !!!

Spoilerda anlattığım kısım hariç keyfimi kaçıran başka nokta yoktu. Sarah Jio'nun ilk okuduğum kitabı Böğürtlen Kışı olduğundan mı bilmiyorum en çok onu sevmiştim ben. Kitapta geçen mekanlar, olaylar da gayet akıcı anlatılmış. Velhasıl kelam yine Jio güzel bir kitap yazmış, okumayan kaldı mı bilmiyorum ama okumak isterseniz tereddüt etmeyin derim. 

Bir kitap postunun daha sonuna geldik pek sevgili Şemsseverler~~ Bir sonraki yazıma kadar sağlıcakla kalın^^ 

Ayrıca Sarah Jio'nun diğer okuyup yorumladığım kitaplarının postlarını aşağıda linkliyorum. (linklemek?) 

6 yorum:

  1. Saraj Jio'nun bütün kitaplarını okudum fakat beni en çok etkilen "Yağmur Sonrası" oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yorumumu okudumda eleştirir tarza yazar gibi aktarmışım fakat ben kitabı çok sevmiştim aslında sadece Anne karakterinin git gelleri birazcık tuhaf gelmişti bana. Yağmur Sonra'sının seveni çok, bilmiyorum belki ilk okuduğum kitabı olduğundan mı ama ben en çok Böğürtlen Kışı'nı sevmiştim^^

      Sil
  2. bu benim en sevdiğim kitabı ki biliyorsun,
    tıpkı senin favorinin böğürtlen kışı olduğunu bilmem gibi :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet bilmez miyim, hatta Anne'a sinirlendiğim kısmı yazarken kendi kendime 'Acaba Seyhan beni parçalar mı?' diye düşünmedim değil :P Şaka bir yana yukarıda da söyledim kendi yorumumu okuyunca Anne'a ne çok yüklenmişim :D Biliyorum en sevdiğinin bu olduğunu kiii ^^

      Sil
  3. Yağmur Sonrası elimden bırakamadığım bir kitaptı. Her ne kadar ne kadar gizemi en başımdan çözsem de okuması büyük keyif vericiydi ve Sarah Jio nun en güzel kitabıydı benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum dediğim gibi ilk Böğürtlen Kışı'nı okuduğumdan olsa gerek en sevdiğim kitabı odur Sarah Jio'nun. Sadece Anne'ın gel- gitleri birazcık gerdi beni onun haricinde gerçekten de güzel bir kitaptı :')

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...