25 Haziran 2015

Ev Hanımlığı Sorunsalı



Evet, bu konudan şikayet edeceğim hiç aklıma gelmezdi ama ben yüksek doz ev hanımlığından şikayetçiyim Pek Sevgili Şemsseverler.
Yaz tatili başladığından beri ev işleriyle birazcık fazla hemhal olduğumdan olsa gerek bende bir yaka silkme ruh hali ortaya çıkıverdi. Şimdi annem olsa af edersiniz 'Eşek kadar oldun, bu işleri herkes yapıyor.' derdi.
Yaka silkmem ev işleri yapmamdan değil aslında, her gün aynı işleri yapmamdan.

Bundan bir beş yıl önce en rahat mesleğin ev hanımlığı olduğunu düşünür, akşamları çayını yudumlayan anneme özenirdim. Şimdi işin gerçek yüzü ile karşılaştığımda kaçacak delik arıyorum. Çünkü ev hanımlığı kadar nankör bir meslek daha yok! Evet her gün evi süpür, her gün aynı tabakları tekrar tekrar yıka -Allah'tan bulaşık makinası var-, her gün aynı yerlerin tozunu al, her gün yapacak yemek düşün. Bu bir insan için çıldırtıcı derecede monotonluk içeriyor. Ki tüm ev işlerini ben yapmadığım halde böyle düşünüyorum.

Sonra diyorum ki çalışan bir bayan hem ev hanımı olmalı, hem iş kadını, onlara da üzülüyorum bir parça.

Bir de bu durumun can sıkıcılığına tuz biber olan erkeklerin ev işlerinden elini eteğini çekmesi durumu var. 'Erkek o seninle beraber ev mi süpürsün canım?' diyeceksiniz belki. Ev süpürsün demiyorum zaten ama sofradan kalkarken tabağını tezgaha koysun, çıkardığı kıyafeti kirli sepetine atsın, mutfakta atıştırdıktan sonra tezgahı dağınık bırakmasın diyorum anacım!

Sizde işler nasıl yürüyor bilmiyorum ama bizim evde tabağını tezgaha koymayan, kıyafetleri kirli sepetine atmayan bir yaratık var.

Velhasıl kelam buradan hem annelik yapıp evlat yetiştiren, hem ev hanımlığı yapan annelerimizin ellerinden ultra, über saygıyla öpüyorum. Erkekler! Ayağınızı denk alın!


Bir sonraki şikayet yazısına kadar görüşmek dileğiyle Pek sevgili Şemsseverler~~

Sağlıcakla kalınız ^^

20 yorum:

  1. Herşeye rağmen ben ev hanımlığını seviyorum ya :) Tabi bazen aynı şeyleri yapmak sıkmıyor değil ama ben aralara sevdiğim şeyler sıkıştırarak yapıyorum.Mesela çamaşır katlarken, ütü yaparken dizi izliyorum vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daima müzik dinliyorum, öyle daha katlanılır hale geliyor evet :')

      Sil
  2. " tabağını tezgaha koymayan, kıyafetleri kirli sepetine atmayan yaratık" eğer erkek kardeş ise pek hoş karşılanmaz ama oğul olursa seve seve arkasını toplarsın. Bence ev hanımlığı ilahi rahmetin annelerdeki tezahürü olan şefkat sayesinde çekilir bir iş oluyor. Evli olmayan kız kardeşlerim bu işleri çok yorucu çekilir gibi değil bulsa da anneler gıkını bile çıkarmıyor. Ya nikahta gerçekten keramet var ya anneler de büyük bir merhamet var.. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir noktaya değinmişsiniz, ben de anne olmadığım için bu kadar sızlanıyorum herhalde diye düşünüyorum. Çünkü anneme bakınca benim kadar sorun etmiyor 'tabağı tezgaha koymama, kıyafetleri kirli sepetine atmama' durumunu. Çok güzel tanımlamışsınız :) Boşuna 'Cennet annelerin ayakları altındadır.' dememiş Peygamberimiz :')

      Sil
  3. Daha makineden yeni çıkarıp dizdiğin tabağın kirli gelmesi çok kanına dokunuyor insanın.. :D
    Her işin bir zorluğu var, n'apacan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah değil mi?
      Hayatın her kesiminde kirli tabaklar bizimle Saydam. Mecbur :P

      Sil
  4. O yaratık kim ola ki İnşAllah babana dememişsindir. Ki hiç sanmıyorum :D

    Bence de ev hanımlılığın en zor tarafı monoton bir hayat tamamen katılıyorum bu görüşüne komşum. Üstelik biz über üşengeciz işimiz daha zor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe yok yok abime söylemiştim. Yaratık kelimesi herkescikler tarafından kötü kullandım zannediliyor ben bebekleri de yaratık diye severim oysaki :(
      Monotonluk kısmı cidden can sıkıcı komşum, nasip :')

      Sil
    2. Hadi ya bende şebek diye seviyorum gerçi ve evet benimki de güzel bir kelime değil. Heh kalkmış sana laf ediyorum. :D

      Yav bir de ben sevmiyorum çok sıkıcı yani ev işine hevesle başladığım beş parmağın beşini geçmez. Ay sen bir de çalışan ev hanımı olacaksın dimi şimdiden Allah kolaylık versin canım ♥

      Sil
    3. Şebek de kullanırııım benziyoruz demek ki. Olsun bizim sevmemiz daha samimi bence :P

      Ev işi sevmesek de ömrümüz boyunca bizimle, kabullendim ben artık :D
      Çalışan ev hanımı olma kısmı şimdilik uzak -yani ben hanım olmaya uzağım :P - ama öyle olacağız gibi, hayırlısı diyelim komşum :)

      Sil
  5. Afkjhsfkdls Şems'im yazık sana yaa!!
    Ben ciddi anlamda ev işlerine elini sürmeyen bi kızım annem de pek sürdürtmez ama çok söylenir hep; komşunun çocuğu her işi kendi yapıyor, şu şu kız hiç oturamıyor falan. İşte sen o komşu kızlarıyla kanka ol bence altın günü yapın hep birlikte.
    Aslında ben çok üzülüyorum işe yaramadığıma, bir kızın elinden hiç bi iş gelmez mi? evlenilecek kız değilim ağlayabilir miyim burada???
    Erkeklerden söylendiğin kısımda kullandığın cümleleri annemden çarpmışsın sen hııı :D
    Allah'a emanet ol. Bol bol sabırlar ve abinlerin de kirlilerini sepete atması dileğiyle kooooooooocamaaan sarıldım :)

    Dipnot: Ütüye bekleriz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisede ben de elimi sürmezdim işlere, ütülü, bulaşıklı günlere hazır ol Bayan Kumkumul :P
      Üzerine sorumluluk gelmediği için yapamadığını düşünüyorsundur, her kızın içinde bir ev hanımı yatıyor emin ol :D
      Ben ordan çalışkan komşu kızı profili çizsem de anneminde bana övdüğü komşu kızları var, atalarımın dediği gibi 'Elde iyi bitmiyor.' :P
      Sen de Allah'a emanet ol Kumkumul'umm, iyi dileklerin için öper, ben de koooocaman sarılırım ♥

      Dipnot: Son ütücü beyaz bayrağı çekti!

      Sil
  6. Bir an için bizim evi anlatıyorsun sandım. Her gün bulaşıkları makineye dizmekten evi süpürmekten bittim geberdim. Bende senin gibi şu sıralar annem için nasıl üzülüyorum glhlşhg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik yaz tatili sorumlulukları desene, alışsan iyi edersin çünkü bitmiyor :P Anneler ellerinden öpülesi ya, ben de kız çocuğu doğurup evi ona süpürttürmeyi düşünüyorum :P

      Sil
  7. Ev işi... bitmez! :)
    O toz denilen zerrecikler olmasaydı, eminim hayat çook daha kolay olurdu.
    (ama arıların, çiçeklerin tozlaşma olayı başka, onlara saygım sonsuz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmiyor gerçekten, dediğim gibi ev hanımlığı biraz nankör, annelik daha güzel bir görev :)
      Tozlar... En iyi toz olmayan tozdur :P

      Sil
  8. Yılların evkızıyım o işlerin bittiğini hiç görmedim. Bide o dediğinden üç tane var bizim evde. Bu arada "yaratık" lafını bende severim ve sevimli olduğunu düşünerek kullanırım .

    Ne diyelim kolay gelsin (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha Allah kolaylık versin efenim. 'Yaratık' kelimesi dediğim gibi bebeklere bile kullandığım bir kelime ama kime söylesem kötü birşey söyledim sanıyor, bundan sonra kullanmamaya karar verdim :D

      Teşekkür ederim efenim :))

      Sil
  9. Nefret ediyorum ev işlerini beceremeyen bir kızım ben XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ~Ev işleri nefret etmelik olsa da daima bizimle, üzgünüm T.T

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...