30 Haziran 2015

Masum Değiliz Hiçbirimiz




Az önce uzun uzun kendimi sorguladım. Bizi sorguladım. Müslümanları, insanları, ülkemizi sorguladım.

Çok sık yapmıyorum bunu, çünkü biliyorum ki her seferinde eksikliklerim canımı yakacak.

'Nereye gidiyor bu insanlık?' klişesinden uzak duracağım. Çünkü olmayan hümanistliğim zarar görüyor.

Bir süre önce 'Amerika 50 eyaletinde eşcinsel evliliği yasal hale getirdi.' başlığı altında profiller gökkuşağına boyandı, yürüyüşler yapıldı, 'Ülkemize de medeniyet gelse keşke.' naraları atıldı. Bu konuda sessizliğimi korumak istedim hep. Münakaşa, laf dalaşı sevmediğim şeylerdendi. Desteklemiyorum evet. Homofobik olarak görünmek, örümcek kafalı, yobaz, geri kalmış yaftalarını yemek umrumda değil. İslamın haram kıldığı bir konudan medeniyet olarak bahsetmek utancımdır. Desteklemiyorum.


Şuan Doğu Türkistan'da, Filistin'de, Gazze'de olanlara sessiz kalıp profillerini gökkuşağına boyayan insanları gördükçe üzülüyorum.. İnsanların, masumların ölümüne sağır ve kör olması canımı yakıyor.
Ha diyeceksiniz ki;

 'Ben oraya #stopterrorisminchina yazınca onlar eziyet görmeyecek mi? '

'Ben burada kendi kendime tepki verince her şeye çözüm mü olacak?' 

Küçük düşünmeyin diyorum. Filistinli bir abinin konuşmasını dinlerken bize 'Belki Filistin siz dua ettiğiniz için kurtulmayacak, belki daha çok acılar göreceğiz ama Allah Filistinli kardeşlerimiz acı çekerken bizim neler yaptığımızı görmek istiyor. Allah biz kardeşlerimiz için ne yaptık onu soracak bize.' demişti.  Dua edelim kardeşlerim. Semaya açtığımız avuçlara annelerin çığlığını katalım, çocukların acısını katalım, bebeklerin masumiyetini katalım. Dua edelim kardeşlerim, Ramazanın yüzü suyu hürmetine dua edelim.

Ha şuan Müslümanların dünyanın çoğu ülkesinde eziyet görmesinin sebebi diğer dinlere mensup insanlar mı? Hayır.

Bir Müslüman olarak okumadığımız için suçluyuz.,
Bir Müslüman olarak ilime bilime meraklı olanlardan olmadığımız için suçluyuz.
Bir Müslüman olarak gözümüzün boyanması, beynimizin yıkanması için önümüze sunulan Facebook, Twitter, Youtube gibi sitelerden kafamızı kaldıramadığımız için suçluyuz.
Bir Müslüman olarak çığlığımızı yine bu sitelerden duyurmaya mecbur kaldığımız için suçluyuz.
Bir Müslüman olarak kendi yaralarımızı saramadığımız için suçluyuz.
Bir Müslüman olarak tek yumruk olamadığımız için suçluyuz.
Bir Müslüman olarak bebek ölümlerine ses çıkarmadığı halde 'LGBT destekliyorum, işte medeniyet!' diye haykıran bir nesli büyüttüğümüz için suçluyuz.



Masum değiliz hiçbirimiz. Tanıdık geldi mi?


11 yorum:

  1. Aslında bizim tek suçumuz onlar gibi olamamak. Biz kimseye eziyet edemeyiz biz kimseye soykırım yapamayız biz kimsenin topraklarını petrollerini emip emip "muasır medeniyet" unvanını alamayız. Biz Müslümanlar hile yapmadığımız için sahte yollara sapmadığımız için mazlumuz eziliyoruz. Bu dünya da insanoğlunun iki rolü var. Ya zalim olacaksın ya da mazlum. Bize mazlum olmak düşüyor. Bunu okumadığımız için yaşamıyoruz. Yani suç bizde değil bize bu hayatı yaşatan güya ileri demokrasinin yaşandığı milletlerde. Onlar insanların kanıyla yaşıyorlar. Elbette biz de onlar gibi olalım demiyorum. Bu zulüm karşısında susup oturalım da demiyorum. Bu dünya bir imtihan yurdu ve müslümanlarin imtihanı hep daha büyük. Bu maçın bir de rövanşı var. O zaman görelim bakalım zalimler ne yapacaklar. Geçici dünyaya karşı edebi ukbayı bize vaadeden Allaha hamdolsun.
    Yazın gerçekten çok güzeldi. Allah senden de böyle bir yazı yazdığın için razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eziyet edenlerle, soykırım yapanlarla imtihan oluyoruz çok doğru. Ama ben de istiyorum ki bir parça güçlenelim. Önlerine dikilecek teknolojimiz olsun, korksunlar soyumuzu kırmaktan, korksunlar karşımıza dikilmekten. Bunların tek yolu okumaktan kendini geliştirmekten geçiyor. Ve hepimiz biliyoruz ki Müslümanları oyalayacak milyonlarca oyun oynanıyor. Gözümüzü boyayacak, beynimizi uyuşturacak o kadar çok malzeme üretiliyor ki bunları bildiğimiz halde karşı koyamıyoruz. İşte bu yüzden okumadığımız, araştırmadığımız, sorgulamadığımız için kızgınım bize.

      Gerçekten de bu dünyadaki rolümüz mazlum olmak. Ve çok şükür ki İslam var, çok şükür ki inanıyoruz.
      Hepimizden razı olsun Rabbim, teşekkür ederim~

      Sil
  2. Maşallah çok güzel yazmışsın ellerine sağlık! Hiçbirimiz masum değiliz ve acilen güçlenip bu zulümlere bir dur demeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bu konularda fazlasıyla doluyum. Allah Müslümanların yardımcısı olsun ne diyeyim..

      Sil
  3. Söylediklerinin hepsine sonuna kadar katılıyorum. Ben bugünlerde konuşamıyorum bu konularda artık , sadece utanıyorum kendimden.Doğru elimden birşey gelmiyor dua etmekten başka ama dua ederkende utanıyorum.Rahat bir şekilde yaşayıpta daha iyi bir müslüman olamadığım için de utanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de utanmam(ız) gereken konulardan. Burada konuşuyoruz, bir süre üzülüyoruz ama sonra normal hayatımıza devam ediyor, unutuyoruz. Dualarımız daima onlarla olsun inşallah~

      Sil
  4. En yakın helikoptere atlayıp alından öpmeye geliyorum bekle sen!
    İçimi dökeyim demişsin ama aslında benim içimi dökmüşsün. Duygularıma tam anlamıyla tercüman olmuşsun, sağ olasın.
    Hakikaten ben şu teg olayına ciddi anlamda sinirlenen fakat vicdan azabımı bir nebze olsun dindirmek maksatlı mı desem bilemiyorum destek verenlerdenim işte. Afedersin ama cidden biz çin zulmünü kınadığımızı belli eden tegi TT listesinde bir numaraya çıkartarak bir b*k yemiş oluyor muyuz? kafam almıyor. İnsanların her saniye kınayan tivitler atıp o tivitlerin ardından da kendi dünyalarına geri dönmelerini kaldıramıyorum. Kendimi kaldıramıyorum. Her yanıma tekme savurmak istiyorum.
    Misal kullandığım tarayıcı lgbt'yi savunuyor rengarenk olmuş her yanı, youtube rengarenk, tumblr rengarenk ama ben saatlerce para kazandırıyorum hainlere ah bir tekme de sen at Şems'im.

    Allah başta bizleri, ardından tüm İslam alemini ıslah etsin. Kendine iyi bak Şems'im.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da bahsettiğim gibi o tag olayında maksat bi yerde tarafını belli etmek, sesini başkalarına da duyurmak, 'Bakın asıl vahşet burada.' demek, ama dediğin gibi bence de vicdan azabını hafifletmeye çalışmaktan başka işe yaramıyor. Ve yine dediğin gibi tagde esip gürleyip evimize döndüğümüzde herşey dört dörtlükmüşçesine devam ediyoruz. En azından benim için böyle ilerliyor olay örgüsü.
      İnşallah kardeşlerimiz için gerçekten ama gerçekten bir şeyler yapabileceğimiz günler gelir. Sadece # işaretinin ardında saklanmaz cümlelerimiz umarım. Umarım onların elinden 'gerçekten' tuttuğumuz günler gelir. Değilse ben onların zulme uğrayışının hesabını biz nasıl veririz bilemiyorum.

      Aynen öyle, kullandığımız herşey LGBT savunuyor biz hala lelelelölö. Dediğim gibi çığlığımızı bile onların icatlarıyla duyurmaya çalışıyoruz. Bu.. çok acı.

      Ben de utanıyorum Kumkumul'um.. Kendimden, insanlıktan, insanlığımdan.. Utanıyorum.

      Amin, ecmain~

      Sil
  5. İnsanlığımız/insanlarımız kurusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem bilemiyorum bu konuda..

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...